DOEL
Tijdens dit project heb ik samengewerkt met Willeke, de oprichtster van Plukvrolijk, een pluktuin en bakkerij in één. Mijn rol was om een huisstijl te ontwikkelen die perfect aansluit bij haar doelgroep en de beleving die zij met Plukvrolijk wil overbrengen.
WAT IK HEB GEDAAN
We zijn begonnen met het verkennen van de merkstrategie: wie is Plukvrolijk, wat wil het uitstralen en welke kernwaarden staan centraal? Op basis daarvan heb ik een visuele identiteit ontworpen die die waarden versterkt, van kleurgebruik en typografie tot sfeer en stijl.
RESULTAAT
Daarnaast heb ik geholpen om meer structuur aan te brengen in de visuele communicatie, zodat toekomstige uitingen (zoals drukwerk, social media of een website) consistent, herkenbaar en doordacht zijn. Het resultaat is een huisstijl die niet alleen mooi oogt, maar ook functioneel is en het verhaal van Plukvrolijk versterkt.
PLUKVROLIJK
HUISTIJL EN MERKSTRATEGIE (KLANTVERHAAL) 2025
Dit project is alleen inzichtelijk op de computer.
De ontworpen huisstijl is uiteindelijk niet in gebruik genomen. Niettemin ben ik tevreden met het eindresultaat en mocht ik veel leren van dit project.
LET OP!








DISCLAIMER
Alle afbeeldingen die in het ontwerp (links) zijn toegevoegd, zijn slechts gebruikt als referentie. Deze afbeeldingen zijn niet van mij.




DISCLAIMER
Alle afbeeldingen die in het ontwerp (links) zijn toegevoegd, zijn slechts gebruikt als referentie. Deze afbeeldingen zijn niet van mij.




ONTWERP KEUZES
De letters: De omgekeerde 'P' staat voor Plukvrolijk en de 'B' staat voor bakvrolijk.
Rond embleem: Vertaalt de waarde 'Ontspannen en loskoppelen'. Rond geeft een vriendelijke en mensgerichte houding weer.
De blaadjes: Het blaadje staat niet alleen symbool voor blaadjes die je tegenkomt in de pluktuin. Het blaadje symboliseert ook een graankorrel waar uiteindelijk het gebak van wordt gemaakt bij Bakvrolijk.
Hart: Als je de lijnen van de bovenkant van de beide letters zou doortrekken, ontstaat er een hart. Dit vertaald de waarde van 'Persoonlijke benadering'











